Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Renault Twingo TCe95 Intense
Osnovna cena: 14.390 €
Cena testnega vozila: 15.660 €
Atraktiven izgled zunaj in znotraj
poskočnost
razporeditev odlagalnih površin
zelo majhen obračalni krog
dobro preklapljanje samodejnih luči
Glasna notranjost
nestabilnost ob močnejšem vetru
dostop do tekočin
odpiranje prtljažnika
manjkajoča nastavitev volana po globini
končna cena
Tehnični podatki
Motor: 3, vrstni; prostornina - 898 cm3; moč - 68 kW (93 KM) pri 5500 vrt/min; 135 Nm pri 2500 vrt/min;
Prenos: pogon - zadaj; menjalnik - 5, ročni; zavore - hlajeni diski, 259 mm spredaj, bobni, 203 mm zadaj; gume - 165/65R15; obračalni krog - 8,7 m;
Karoserija: 5-vratna, kombilimuzina; segment - A (mini); mere (d/š/v) - 3615 mm x 1646 mm x 1541 mm; medosna razdalja - 2492 mm; prtljažnik - 219-980 l; rezervoar - 35 l; masa - 932 kg; nosilnost - 433 kg; skupna dovoljena masa - 1365 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 13,1 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 165 km/h; gorivo: bencin; poraba - 5,9/3,9/4,6 l/100 km; emisije CO2 - 105 g/km;
Z malčkom na izlet po Sloveniji
Dež na dež na dež na dež na dež … Mi pa kaj? Z malo sončno rumeno raketo, ki je s svojo platneno streho kot nalašč za uživancijo na suhih in s soncem obsijanih cestah, a zmore še marsikaj drugega, zato smo se vseeno znašli.
Metka Prezelj Metka Prezelj
16. november 2019 | 7:33:40

Za jesenske izlete v suhem ali dežju imamo v Sloveniji veliko možnosti in ena od njih so številni dvorci in gradovi. Z malo raketo smo jih obiskali nekaj na Štajerskem koncu in vmes ugotovili, da se rumenega Twinga v svoji domači floti ne bi branili.

Gradovi so običajno postavljeni na manj naseljenih delih, obdani z naravo ali pa dvignjeni in s čudovitimi razgledi. Prav zato so lahko še posebno jeseni idealni za obiske – v suhih dneh so grajski parki kot nalašč za jesenske sprehode, ob deževnih dneh pa lahko raziskujete njihovo notranjost in vsaj za nekaj ur skočite s časovnim strojem v preteklost.

"Grajska turca" za lepe in deževne jesenske dni

Twingo je od Socerba na obali pripeljal do Gradu Komenda na vzpetini sredi Polzele, kjer si lahko v gostilnici in kavarni tudi kaj dobrega privoščite. "Twingo je, a ni lep!" je možu sporočila gospa, ki je na parkirišču gradu preverila, kateri avto smo pripeljali na parkirišče gradu. In ni bila edina. Vsak dan se je našel kdo, ki ga je malček zanimal in je naredil vsaj kak krog okoli njega. 

Na poti do čudovitega velenjskega gradu se vam ga splača obiskati predvsem ob deževnih dneh, se lahko ustavite v parku ob graščini Šenek, ki je manj znana, a s svojo rdečo fasado privablja številne poglede s ceste, ki vodi iz Polzele.

Pri velenjskem gradu nam je bil najbolj všeč jesensko obarvan drevored ob poti do gradu.

Od tam smo pot nadaljevali do celjske stare graščine, kjer je bil dovoz ravno dovolj širok za nekaj fotografij našega malčka.

Pri gradu Tabor v Laškem smo preverili, kako majhen je Twingov obračalni krog in naš izlet zaključili z večernim romantičnim sprehodom čez most za pešce nad Dravo na Ptuju. Tega si prihranite za zaključek izleta, ko se v staro mesto odpravite na vročo čokolado ali kaj drugega brezalkoholnega, preden se odpeljete nazaj domov.

Veliko prostora za dolgonoge, a manjka nastavitev volana po globini

Z veseljem sem se k uvozniku pripeljala po živo rumenega prenovljenega Twinga in ko sem se usedla vanj, sem najprej pomislila, da je čuden. Ko se usedeš vanj, je občutek namreč nekoliko nepričakovan, saj sediš zelo visoko, pa čeprav je sedež na svoji najnižji točki in nižje enostavno ne gre. Za tiste, ki smo malo pod meter devetdeset, je lahko to na začetku celo nekoliko moteče, saj je poleg pozicije vzvratnega ogledala, ki vam precej ovira pogled naprej, moteče tudi, da se volana ne da nastavljati po globini, kar bi potrebovali še posebej dolgonogi. Ena za drugo bi sicer lahko dokaj udobno sedeli dve  povprečno visoki osebi, višjim bo že nekoliko neudobno, je pa avto idealen za  dva visoka. 

Česte se dobro drži, je pa zelo lahek, zato mu veter hitro pride do živega, prav tako več vode na cestišču. In čeprav je avto za svojo dva metra in pol dolgo medosno razdaljo precej visok, se to pri zavojih ne odraža v morebitnem prekomernem nagibanju – celo nasprotno, malček se drži svojih tirnic, da je prav zabavno.

Mala raketa navduši s poskočnostjo

Res je, kot sem ga poimenovala – mala raketa. Je "z vsemi žavbami" podmazan malček, ki se ga sprva nekoliko privajaš, nato pa ga kar ne bi izpustil. Teh 1100 kilogramov mase namreč naokoli preganja trivaljni motor, ki razvije 68 kW oziroma 93 konjev, zaradi česar je v kombinaciji z natančnim petstopenjskim ročnim menjalnikom poskočen še bolj, kot to razkriva njegov izgled. Tudi na to poskočnost se je treba v začetku nekoliko privaditi, da pri prestavljanju ni 'cukanja'. Prvih nekaj dni med vožnjo zelo pogosto pogledovala k stranskim vetrobranskim steklom in – še posebno zaradi obdobja močnega deževja – ves čas preverjala, ali je vse dovolj dobro zaprto. Razlog za to je bil, da se zaradi platnene strehe sliši vse. Ko v dežju prehitevaš velike priklopnike in na avtocesti zapelješ v tunel, se zdi, kot bi imeli vse odprto. Sicer sem bila na to bolj pozorna v prvih dneh, a po vsej verjetnosti je to nekaj, na kar bi se, ker večinoma vozim na daljših razdaljah, težko privadila. "Mami, nekje je okno odprto," je rekla sedemletnica – ne, nisem bila edina, ki jo je to motilo. Prav vsak sopotnik je to opazil. Vožnja je zaradi tega za odtenek bolj obremenjujoča ne glede na kakovost audio sistema, ko pa v avto posedete še sopotnika ali dva in vključite glasbo in ga spravite v bolj glasne vrtljaje, je v majhni kabini hitro vsega preveč. Če bi ga imeli zgolj za mestno vožnjo, bi to spregledali, na daljših razdaljah pa ne skorajda nemogoče.

Platnena streha ob sončnih dneh riše nasmehe na obraze

Vse to se da tudi kaj kmalu pozabiti, še posebno če deževnemu sledi topel in sončen dan. Platnena streha ima svojo prednost. Twingo se odpre kot ribja konzerva – na veliko. Sicer se streha odpira in zapira na način harmonike, a vse skupaj poteka brez težav tudi med vožnjo. Na sončen dan, po možnosti na kaki lepi cesti slovenske primorske, mala raketa poskrbi za široke nasmehe voznika in sopotnikov, še posebno, če vklopite kako fajn glasbeno podlago – preverjeno. Naj omenim še to, da bo treba z odprto streho le nekoliko prej po gorivo, saj se zviša poraba, zaradi majhnega rezervoarja, pa je to opravilo že tako kar precej pogosto. Še to. Čeprav lahko, ko se ozreš nazaj, zaradi višjega položaja za volanom vidiš skoraj svojo zadnjo tablico in imaš resnično vse pod nadzorom, ima ta reč parkirne senzorje in kamero. Na ta račun bi z lahkoto prihranili nekaj stotakov pri opremi.

Sprednje gume ožje, zadnje širše

Kar se tiče oblike, ima Twingo kar nekaj zanimivih lastnosti. Prvo, kar je mogoče opaziti, so zagotovo kontrasti med živo rumeno karoserijo in črnimi dodatki, kot so platnena streha, temna stekla – posebno zadnje, plastični deli maske, obrobe in spodnji del ogledal. Druga zanimivost je reža za zajem zraka na levem boku, ki so je imel do zdaj le športni model GT.  Tretja zelo opazna reč so res lepe in svetle led obrobe luči v obliki, kakršne nima noben drug malček, za četrto pa lahko izpostavimo kar 16-palčna platišča z rdečo Renaultovo značko v sredini in to, da je zadnji par pnevmatik širši. Pa še ena dobra lastnost tega avta. Zaradi izredno majhnega obračalnega kroga, ki ga lahko vidite tudi na videu, v katerem je volan obrnjen skrajno levo, se da avto izredno natančno in na milimetre spraviti iz na videz brezizhodnega položaja na parkirišču, hkrati ga lahko parkirate v vsako bolj zahtevno luknjo, v katero drugi ne bi mogli. Okrog svoje osi ga lahko obrnete na devetih metrih.

Atraktivna zunanjost in notranjost z roko v roki

Notranjost je popolnoma primerna atraktivnemu zunanjemu izgledu. Narejena je v kombinaciji črne in bele, slednja objema merilnike in infotainment sistem, imamo jo na stranicah vrat, okoli zračnikov in usnjenih delov sedežev, športna silhueta Twinga je izvezena tudi v preprogah. Merilnik je velik, hitrost prikazuje tudi digitalno, prikaza vrtljajev pa ni, pogrešali smo tudi prikaz temperature hladilne tekočine. Infotainment je preprost za uporabo in omogoča personalizacijo za več uporabnikov, v njem najdemo celo nasvete za vožnjo z manjšo porabo, poleg tega prikazuje analizo vožnje v Eco načinu, ocenjuje, kako učinkoviti smo bili pri prestavljanju in pospeševanju in prikazuje, koliko kilometrov smo prevozili brez porabe. 

Sprednja okna se odpirajo elektronsko v celoti, zadnja na izmik. Na volanu je le nekaj osnovnih gumbov, levo od volana sta stikali za parkirne senzorje in pomočnika za menjavo voznih pasov, kontrole za upravljanje avdio sistema so na posebni ročki pod volanom, ki se ji pri Renaultu očitno še ne nameravajo odreči in ob sedežih lahko vklopimo gretje sedežev. Odlagalnih površin je dovolj, pred prestavno ročico sta dva USB in AUX priključek, tu je še stikalo za vklop tempomata, za prestavno ročico pa je ročna zavora, vezana na pogonski par koles in 12-voltna vtičnica.

V prtljažnik nikar ne postavite torte

Do prtljažnega prostora dostopamo z odpiranjem zadnjega stekla, gumb pa so skrili pod brisalec in sicer tako, da bi ga po vsej verjetnosti marsikdo našel šele po pregledu navodil. Prostora je v njem zelo malo, saj večji del prostornine zaseda motor. Ker je nad njim le pokrov in obloga, se vse, kar vanj odložimo precej segreje, zato tort in stvari iz hladilnega programa iz trgovine v njem ne bomo prevažali. Tekočine se dolivajo pod sprednjim pokrovom, odstranjevanje le-tega pa je precej komplicirano in še nekaj, česar se moramo naučiti po navodilih. 

Povprečna poraba na testu je bila malo pod sedmimi litri

Ker ni merilnika vrtljajev, si lahko pomagamo z indikatorjem, ki precej dobro kaže kdaj prestaviti v višjo ali nižjo prestavo. Poraba se je na testu gibala od 5,6 litra pri Eco izbiri načina vožnje do skoraj 8 pri bolj dinamični vožnji. Povprečna poraba na testu se je gibala malo pod sedmimi litri. Najvišja hitrost Twinga je pri 165 km/h, za pospešek od ničle do 100 km/h naj bi po podatkih potreboval 13,1 sekunde, čeprav se zdi veliko bolj poskočen. In cena? Osnovni model SCe 75 z opremo Life, ki razvije le 54 kW (75 KM) je na voljo že za 9.390 evrov, osnovna cena modela z opremo Intens, ki smo ga imeli na testu, je 14.390 evrov, dodatna oprema pa je ceno testnega vozila zvišala na 15.660 evrov.  

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija