Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Renault Captur Intens e-tech 160
Osnovna cena: 29.690 €
Cena testnega vozila: 30.090 €
oblika
prilagodljiva notranjost
udobje
slabše odziven menjalnik
doseg
poraba
ni hitrega polnjenja
Tehnični podatki
Motor: 4, vrstni; prostornina - 1598 cm3; moč - 67 kW (91 KM) pri 5600 vrt/min; navor 144 Nm pri 3200 vrt/min;elektromotor: 74 kW (101 KM), 205 Nm; sistemska moč: 116 kW (158 KM), 205 Nm
Prenos: pogon - spredaj; menjalnik - 8, samodejni; zavore - hlajeni diski, 296 mm spredaj, diski, 290 mm zadaj; gume - 215/55R18; obračalni krog - 11,1 m;
Karoserija: 5-vratna, crossover; segment - B; mere (d/š/v) - 4227 mm x 1797 mm x 1576 mm; medosna razdalja - 2639 mm; prtljažnik - 265-1118 l; rezervoar - 39 l; baterija - 9,8 kWh; polnilna moč: 3,7 kW AC; masa - 1539 kg; nosilnost - 521 kg; skupna dovoljena masa - 2060 kg;
Zmogljivosti: pospešek - 10,1 s do 100 km/h; najvišja hitrost - 173 km/h; gorivo: bencin; poraba - -/-/1,5 l/100 km; emisije CO2 - 34 g/km;
Mestni podeželan za umirjene in potrpežljive
Renault Captur je svojevrstna SUV evolucija Clia. V naboru pogonskih različic zdaj najdemo tudi možnost priključno hibridnega pogona. Njegovo uporabnost smo preverili v praksi.
Urša Prosenjak
27. marec 2021 | 0:10:00 | 22:43:00

Captur je s svojim prihodom zapolnil Renaultovo vrzel v segmentu malih križancev. Oblikovno je všečen avto z značilnim oblikovnim jezikom francoske znamke. Meni osebno je bil simpatičen že od nekdaj, zato sem se razveselila priložnosti, da preživim z njim nekaj časa. Njegova zunanjost je kompaktno robustna, vendar ublažena z zaobljenimi linijami. V njem se – kot se za križanca spodobi – sedi dokaj visoko, zato je tudi preglednost dobra. Pod črto, sama sem v njem sedela udobno, sedež in volan sta prilagodljiva po višini, zato z ergonomskega vidika s svojo višino dober meter in pol nisem imela pripomb. Ker vendarle ne gre za revolucionarno novost na našem trgu, pač pa za uveljavljen model, ki je že prepričal svoj delež zagovornikov, sem se predvsem posvetila temu, kar naše vozilo loči od njegovih modelskih bratov. Pogon.

Da gre za hibridni pogon, na prvi pogled opazi le ostro oko. Poleg vratc posode za gorivo na levi strani najdemo simetrično podobna vratca tudi na desni, pod njimi pa se skriva priklop za polnjenje baterije. Na hibridni značaj avta opozarja tudi ikonografija na več mestih zunanjosti, v potniški kabini pa to vlogo prevzame sekvenčni menjalnik, ki ima ob poziciji D tudi možnost B, ki predstavlja način rekuperacije baterije in nekatere funkcije, ki jih spremljamo in nadziramo na infotainemntu. Toda začnimo na začetku.

Priključni hibrid je pogon, ki bi ga načeloma izbral nekdo, ki želi znižati svoje prevozne stroške, obenem pa napraviti nekaj dobrega za okolje. Želela sem preizkusiti, ali bi naš Captur svojemu kupcu pomagal doseči ta cilj.

Za energijo 1,6-litrskega bencinskega motorja ter dveh elektromotorjev skrbita 40-litrska posoda za gorivo in 9,8 kWh baterija. Bencinski motor je atmosferski in premore 67 kW (91 KM), električni del pa sestavljata elektromotor in močan alternator. Skupna moč sistema je 116 kW ali 158 KM. Prednost priključno hibridnega Capturja je v možnosti vključitve izključno električnega pogona. Tu se je sprva malce zatikalo, saj je pogon deloval muhasto. Ob speljevanju in počasni mestni vožnji skozi območja umirjenega prometa je ubogljivo uporabljal elektromotor in baterijo, že ob prvem živahnejšem pospešku ali pa takoj po koncu mestne table in s tem omejitve pa se je samovoljno odločil, da se bo napajal z bencinom.

Tudi izbira načina vožnje Pure v meniju infotainmenta ni pomagala. Šele ko sem se odločila preizkusiti način rekuperacije energije z izbiro B z menjalnikom, je ob povsem napolnjeni bateriji Captur vztrajal v električnem načinu tudi pri avtocestni hitrosti. Slaba stran načina B – zgolj po moji subjektivni oceni – pa je nekoliko manj živahnosti. Če je s standardnim Drive načinom avto speljal z lahkoto in hitro, kot smo navajeni pri električnih avtomobilih, se je z varčnim Brake načinom dozdevno mučil in imela sem občutek, da moram veliko bolj pritiskati stopalko za plin, kot običajno. Po drugi strani pa je kar krepko zavrl takoj ko sem stopalko spustila.

Na običajni javni polnilnici se je baterija od povsem izpraznjene do vrha napolnila v treh urah in pol. Baterija naj bi po podatkih proizvajalca zadoščala za 50 kilometrov vožnje. V našem primeru in v hladnejših pogojih, ob temperaturi le nekaj stopinj nad ničlo, sem z enim polnjenjem prevozila 42 kilometrov. Ko se baterija med vožnjo izprazni, motor neopazno preklopi na bencinski pogon. Ne povsem neopazno, po nekaj kilometrih neslišne vožnje z elektromotorjem, naenkrat slišimo motor z notranjim izgorevanjem. Med vožnjo se z zaviranjem baterija nekoliko polni, vendar le toliko, da elektromotor sodeluje pri speljevanju v križiščih, resnega električnega dosega pa na tak način ne moremo nabrati.

Poraba bencina ni bila pretirano visoka, idealna pa tudi ne. Ob umirjeni mestni in primestni vožnji mi jo je uspelo spraviti na zmernih 5,8 litra na 100 km, na avtocesti pa je poskočila čez 6 litrov. Višjo porabo lahko pripišemo tudi neobičajnim prestavnim razmerjem. Občasno namreč menjalnik ne kaže pretiranih ambicij, da bi prestavil v višjo prestavo, pa naj še tako tiščimo na plin. Če smo kakšen evro prihranili z vožnjo na elektriko, je na koncu naš trud pokopal neroden štiristopenjski menjalnik, narejen prav za ta kombinirani pogon.

Izbira priključnega hibrida sama po sebi ni napačna. V primeru Capturja ob njem dobimo dva kabla, enega za priklop na javno polnilnico in enega z DC adapterjem za polnjenje na domači gospodinjski vtičnici, oba pa sta lično spravljena v dvojno dno prtljažnika, kjer delata družbo rezervnemu kolesu in električno polnjenemu balonu namesto dvigalke. Mimogrede, posledica dvojnega dna je tudi odsotnost nakladalnega roba, kar je lahko sila priročno, je pa prtljažnika zaradi tega dvojnega dna za 40 litrov manj.

Priključni hibrid je odlična izbira za umirjenega voznika, ki večino svojih dnevnih voženj opravi po mestu – vožnja v službo in domov, prevozi otrok v šolo, nakupovanje. Toda četudi smo si ob odločitvi za hibridni pogon predstavljali, da bomo redno vsak večer priklopili avto na polnjenje, da bo zjutraj pripravljen za nov delovni dan in bo bencin le tisti rezervni plan, če se zgodi kaj nepredvidenega in moramo nenadno na daljšo pot ali pa kaj podobnega, bo najverjetneje realnost na koncu precej drugačna. Ker je polnjenje baterije še vedno dolgotrajno in zamudno - moč polnjenja je le 3,2 kW, za 40 km se avto polni več kot 3 ure  - obstaja velika verjetnost, da se bomo večino časa vozili na bencin, katerega poraba pa ni najmanjša. Za okolje tako nismo naredili nič, za svojo denarnico pa tudi ne. Nenazadnje pa tudi elektrika ni zastonj. 

Nehote sem se ob varčevanju s priključnim hibridom spomnila na šolska leta, ko smo v učbeniku, iz katerega naj bi se učili, skrivali strip, ki smo ga v resnici brali, šolska knjiga pa nam je bila le krinka. Sami pred sabo smo se pretvarjali, da se učimo, in si celo verjeli. Podobno je s tem. Izberemo hibridni pogon, ker velja za varčnega in čistega, na koncu pa se vozimo na bencin. Če pa smo vendarle med tistimi, ki bomo disciplinirano vsak večer doma priklopili svoj avto na elektriko in morda našli svojevrsten hobi v varčevanju z gorivom, pa je hibrid povsem dobra izbira. Kot rečeno, zamisel ni slaba, zatakne se pri realizaciji. Toda to je skupna težava vseh hibridov, ne le našega Capturja.

Nazaj k malemu križancu. Njegov dom je manjše mesto, saj bo v mestnih središčih lahko s pridom izkoristil svoj električni potencial, zaradi višjega odmika od tal in ostalih karakteristik križanca pa bo brez težav preživel tudi kakšen bolj ruralen teren. Cena Renaultovega Capturja s hibridnim pogonom znaša 29.690 (+400€ za kovinsko barvo), dodatno pa jo lahko znižano z ekološkimi subvencijami in morebitnimi popusti prodajalca.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
klemens
30 jurjev...
27.3.2021 9:59:45
1-2-3
Jaz sem bil včasih kar navdušen nad hibridnimi vozili, ampak danes ne vidim več smisla v njih. Dejansko ne prinesejo neke hude ekonomičnosti pa naj bo priključni ali mehki hibrid. Hibridi so najbolj varčni če se z njimi v glavnem voziš po mestu, ampak v tem primeru zame bolj pametno potem kar kupit električni avto. Če pa se voziš tudi po avtocesti in vaške ceste ter podobno pa recimo jaz s svojim bencinskim avtomobilom b razreda porabim samo dva deci več kot bi s hibridnim cliotom glede na teste po netu in uradnih izračunih na Renault strani. S tem da je recimo hibridni clio 4k (!) dražji od cliota z navadnim turbo motorjem. Pa potem imaš namesto enega v avtomobilu dva različna sistema in dva sistema, ki ju je treba servisirat oz. se lahko pokvarita.
27.3.2021 20:23:52
alfafil
Glede, da je PHEV niti ni pretirano. Sicer moj 184 KM navaden hibrid mi porabi cca 5 litrov, tako da nekega napredka pri tem Renaultu res ne vidim.
27.3.2021 20:35:18
DarkoLazic1998
alfafil a tukaj te pa ne moti da 160 konjev rabi 11 sekund do 100? Cena pa tud čisto ugodna za renaulta 30 tisoc eur nič takega kaj ne, za focusa si pa rekel da je 26tisocakov predrago
28.3.2021 11:41:38
alfafil
To je PHEV, zato takšna cena.
28.3.2021 12:20:55
alfafil
In najdi mi kje sam komentiral ceno za fokusa.
28.3.2021 15:06:52
alfafil
Beri teste poba. Fokus, 155 KM, 9,7 do 100, cca 260 kg lažji. Captur, 158 KM, 10,1 do 100. Huda razlika, res.
29.3.2021 10:42:04
DarkoLazic1998
Joj si smotan, greva lepo po vrsti.. 1.Reno je avtomatik bi pričakoval večjo razliko v pospešku 2. Teža focusa na testu je navedena napačno realna teža karavana s blagim hibirdom se gibljw okoli 1400kg 3. Če bi pogledal kakšen youtube video testa fockusa 1.0 155 bi videl da z hitrim pretikanjem prestav pospešek do 100 pade pod 8 sekund.. sicer pa to ni pomembna stvar saj ne vrjamem da tiščiš svoj avto usak dan in bi ti bil ta podatek kaj pomemben..
29.3.2021 11:33:56
alfafil
Jaz smotan? Samo dejstva podajam. In še nisi napisal kje komentiram ceno. Pojdi se učit raje, ne zanemarjaj šole.
29.3.2021 22:31:46
König
Samo en popravek pri ceni: eko subvencij za hibride trenutno ni (in jih najbrž tudi več ne bo), prek eko sklada se lahko dobi samo kredit
2.4.2021 15:49:59
jurica
kr neki, boljš bencinarja pa razliko € pri nakupu za benz
2.4.2021 16:57:29
spartan
Bolje kupiti 100 KS bencinarja 1.0 pri Capturju, ročni menjalnik.. Potem pa ga naviješ na "varnih" 115-120 KS pri tunerju CSS. To je to.
6.4.2021 12:39:13
spartan
Ceprav ravno berem test od nemskega Adaca za 100 tce motor...polomija. podpovprecen turbo motor je to.
6.4.2021 19:35:02
spartan
Fajn bi bilo, da bi Avtomanija testirala to varianto Capturja, se pravi 100 tce, predvidevam da je to najbolj prodajana različica.
7.4.2021 8:41:29

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija