Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Testi   |   Adria Sonic Plus 700 SL
Osnovna cena: 79.676 €
Cena testnega vozila: 79.676 €
pogon
bivalni del
veliko odlagalnih mest
upravljanje sistemov preko posebnega krmilnika
ogrevanje vode in tal
velika posoda za pitno vodo
velik hladilnik
LED osvetlitev
ležišče nad vozniškim delom
devetstopenjski samodejni menjalnik
cena
težko dostopno Isofix sidrišče
navadni halogenski žarometi
brez multimedijske naprave
Tehnični podatki
Potovanje na visokem nivoju
Avtodomarstvo sploh v zadnjih nekaj letih postaja precej priljubljen hobi. Tudi v Sloveniji. Naša edina tovarna, ki je zdaj v tujih rokah, ima polno zasedeno proizvodnjo, kar pomeni, da so letos prvič v preteklem mesecu prešli čez mejo 20 tisoč izdelanih počitniških vozil.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
4. oktober 2021 | 9:04:00 | 15:05:00

Pandemija je še dodatno pripomogla, da je nomadski način dopustovanja postal še bolj priljubljen kot je bil pred časom. Že lep čas ne gre več zgolj za počitniško vozilo z ležišči, majhnim WC-jem in mini kuhinjo, ampak za veliko več kot to. Dober dokaz za to, je največji avtodom v ponudbi dolenjske tovarne, ki so mu nadeli oznako Sonic. Prva generacija je bila predstavljena že v letu 2009, naslednja pa 8 let kasneje. Pred kratkim sem v roke dobil tovarniško testno izvedbo, ki jo tamkajšnji razvojniki pripravljajo za nadgradnje, zato so me takoj opozorili, da takšne izvedbe v ceniku še ne bom našel. A v osnovi me to ni zanimalo, pač pa sem se kot avtodomarski novinec podal na krajše dopustovanje z namenom, da bi odkrival adute, ki so jih ustvarili slovenski mojstri počitniških vozil.

Dober namig: Kampov različnih tipov ob jadranski obali ne manjka. Mi smo za nekaj dnevni oddih izbrali razmeroma nov Green Camp Olivia v Tisnem. Cenovno nekoliko odstopa od drugih kampov bližini. Imajo svoje parcele z elektriko, vodo in odtokom, svojo lastno in precej urejeno plažo, dobro delujoč WiFi in kljub polni zasedenosti je bilo v kampu ves čas mirno vzdušje. 

Sonic pri podjetju Adria predstavlja vrh ponudbe, hkrati pa je ta tudi edini avtodom, ki spada v segment integriranih avtodomov. To pomeni, da za izdelavo od zunanjega partnerskega podjetja, v tem primeru Fiata, uporabijo šasijo brez tovarniško vgrajene kabine Ducata. Inženirji mi v pogovoru povedo, da v trenutnem tempu izdelajo štiri Sonice dnevno, ki večinoma romajo v tujino, a bolj zanimiv je podatek, da je ta sestavljen iz skoraj sedem tisoč delov in da je več kot 80 odstotkov razvoja ustvarjenega prav v tovarni v Novem Mestu. Na Ducata me spomni le armaturna plošča, medtem ko so vse ostalo zasnovali Dolenjci. Temu primerno so oblikovali tudi sprednji del in mu na motorno masko namestili logotip podjetja Adria Mobil. 

S 7,5-metrskim orjakom sem del poti proti domu namenoma prevozil po navadni cesti ob jadranskem morju, da bi dobil občutek, kako zahtevna je vožnja. S potovalno hitrostjo okrog 70-80 km/h je vožnja  pravzaprav zelo lahkotna. Potrebno je dobro opazovati okolico in se striktno držati svoje polovice ceste. Pri manevriranju po parkiriščih ne gre pozabiti na »dolg rep«. Namreč, od zadnje osi je Sonica še za več kot dva metra.

7,5-metrskega velikana poganja sodoben 2,3-litrski 103 kilovatni dizelski motor, spojen z devetstopenjsko avtomatiko, ki je balzam za dolge ture na avtocesti. Potovalna hitrost se giblje med 100 in 110 km/h, igla analognega merilnika vrtljajev pa se večinoma premika med številkama 1500 in 2000. Umirjeno in elegantno. Tak način vožnje se kot idealen pokaže tudi pri porabi, saj ta na avtocesti ni presegla meje 11 litrov, na običajnih cestah, kjer je hitrost še nižja pa je potovalni računalnik pokazal tudi do dva litra nižjo vrednost. A vožnja Sonica je vendarle drugačna. Ker gre za integriran avtodom s širino 2,3 metra, je potrebna dodatna previdnost pri manevriranju skozi zavoje. A se na to zelo hitro navadim, saj imam dobro podporo zunanjih vzvratnih ogledal, na armaturni plošči pa je vgrajen še manjši samostojni zaslon, ki mi ves čas vožnje predvaja sliko v živo z zadnjega dela. Kamera je precej uporabna tudi za vzvratno vožnjo pri parkiranju v avtokampih. Pri Sonicu velja omeniti še eno posebnost. Namreč, njegova suha teža znaša dobrih 3200 kilogramov, zato je potrebno paziti, da z nalaganjem osebnih stvari in točenjem tekočin, ne presežemo dovoljeno mejo za B kategorijo (3,5 tone). Tovorni prostor v zadnjem delu ima z obeh strani široko odprtino za nalaganje, v notranjosti pa še ogromno manjših odlagalnih mest in posebna sidrišča za pritrjevanje večjih stvari. Potrebno je paziti le na obremenitev, ki ne sme biti večja od 150 kilogramov. 

Bivalni del je v celoti opremljen z LED osvetlitvijo, kar pa ne velja za žaromete.

Za potovanje izberemo prijeten in urejen avtokamp ob jadranskem morju, ki je bil za nekaj dni naš odklop ob koncu poletja. S polno posodo goriva do tja po avtocesti brez težav prevozim nekaj čez 500 kilometrov. Bivalni del Sonica je zelo dobro zasnovan. Prostora za družino z dvema otrokoma je bilo več kot dovolj. Za najmlajše je bilo v Sonicu rezervirano pomično ležišče nad voznikom in sovoznikom (maksimalna obremenitev 150 kilogramov), ki se v nekaj trenutkih spusti na primerno višino, da otroka s pomočjo lestve zlezeta nanj. Ta je dodatno opremljena še s posebnim varovalom, da otrok ne bi padel z ležišča. Seveda je pred spuščanjem konzole z ležiščem potrebno poskrbeti, da se preklopi naslon sprednjih sedežev in da se sname magnetna naslonjala na stranskemu sedežu, pod katerim ima prostor glavna baterija vozila. V zadnjem delu vozila je na voljo razkošno ležišče, ki lahko sprejme tudi tri osebe, na račun sredinskega dodatka, kjer ob neuporabi do izraza pride stopnišče in dostop do dveh ogromnih omar. Všeč mi je tudi dejstvo, da sta kopalna kad in stranišče z umivalnikom ločena. In ne samo to. Vrata, ki odpirajo prostor stranišča, lahko služijo tudi kot vrata, ki ustvarjajo še malce več intime v zadnjem delu avtodoma. 

Prostor za skupno kosilo, večerjo ali zajtrk je pripravljen v nekaj trenutkih. Dimenzijsko dovolj velika miza se lahko premika v vse smeri ali po potrebi pogrezne. Sedalni del vsebuje tudi eno Isofix sidrišče, a je to precej skrito in rahlo težko dostopno.

Omembe vredna sta tudi voznikov in sovoznikov stol, ki se v eni potezi zavrtita in skupaj s pomično mizico (po globini in v vse smeri) ter sedalnim delom tvorita dovolj velik prostor za obedovanje, zelo vzorno pa je urejena tudi mini kuhinja s plinskim štedilnikom, katere del je  še velik 146-litrski hladilnik z zamrzovalno skrinjo. Tudi zato smo si ves čas potovanja obroke pripravljali v avtodomu. Obenem ne gre pozabiti na dejstvo, da ima Sonic v bivalnemu delu v celoti vgrajeno LED osvetlitev, da so na nekaterih mestih postavljeni USB vhodi (polnjenje telefonov in drugih prenosnih naprav), da imajo vsa stranska okna in osrednja vrata za vstop v bivalni del mrežo proti komarjem in muham ter senčila, slednja pa so vgrajena tudi za stekleno površino vozniškega dela. Ta pride v poštev, ko se z avtodomom ustavimo in prenočimo. 

Sonic spada v kategorijo integriranih avtodomov, kar pomeni, da so dolenjski mojstri v celoti zasnovali tudi sprednji del vozila, z ogromnimi steklenimi površinami. Platforma je od Fiata Ducata.

Za potrebe bivanja ima Sonic vgrajeno 140-litrsko posodo za čisto vodo, ki smo jo natočili šele v kampu, medtem ko je zbiralnik odpadne vode nekoliko manjše prostornine. Izpust te je elektronsko nadzorovan, dovolj je, da avtodom postavimo na ustrezno mesto v kampu in pritisnemo gumb v sprednjem vozniškem delu. Sicer pa delovanje vseh sistemov uporabnik spremlja in upravlja preko manjšega prikazovalnika Truma, tik ob vhodu v bivalni prostor. Preko njega upravljamo osvetlitev, delovanje vodne črpalke in nekaterih drugih sistemov, dodatno pa je zraven postavljen še krmilnik za ogrevanje prostora in vode ter zračenje oziroma klimatiziranje. In ne samo to. V obdobju nizkih temperatur, lahko v Sonicu ogrevamo tudi talni del.

V zadnjem delu se ločeno ležišče lahko spremeni v veliko zakonsko posteljo. Nad njo številne omarice in predali, prav tako niso manjkali niti USB vhodi in mini bralne LED lučke.

Ko potegnem črto pod vsem doživetim v nekaj dneh oddiha, lahko z mirno vestjo zapišem, da je Adrijin Sonic odličen kompromis vsega. Je ogromen, a spet ne tako prevelik, je prostoren in izjemno funkcionalen, to pa hkrati pomeni, da v kampu nismo potreboval nič drugega kot vodo in elektriko. Skorajšnja samooskrba na enem mestu, kar v teh časih veliko pomeni. Na drugi strani pa je potrebno za takšno razkošje na široko odpreti denarnico. Po ceniku začetna cena znaša 79.767 evrov, potem pa so na vrsti želje kupcev po dodatni opremi.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
whiteswan
Kampiranje je bilo nekoc simbol sindikalne revscine. Bogati so uzivali v hotelih in resortih. Danes si bogatuni kupijo prestizni kamper da se gnetejo v kampih in uzivajo "svobodo". Narobe svet.
5.10.2021 12:53:06
skrivo
Jaz nobeno tako gajbo ne zamenjam za hotel. Pol se moraš pa na dopustu z greznico ukvarjat.... jebeš tak dopust. Če komu ni do hotela zaradi korone, potem najameš jadrnico ali jahto. Ampak to je sedaj moderno, podobno kot glamping...
6.10.2021 23:08:09

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija