Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Večina evropskih javnih polnilnic je v treh državah
elektro   |   Infrastruktura
Večina evropskih javnih polnilnic je v treh državah
Evropska unija se močno trudi omejiti količine emisij CO2, kar želijo doseči tudi s pospešeno elektrifikacijo prometa. Še vedno pa se zapleta pri infrastrukturi, ki v večini držav krepko zaostaja za cilji.
Urša Prosenjak
13. julij 2021 | 0:35:00

Polnilne postaje za električna vozila so po državah EU zelo neenakomerno razporejene. Po podatkih Evropske zveze avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) je 70 odstotkov vseh evropskih javnih polnilnic v le treh državah: na Nizozemskem, v Franciji in v Nemčiji. Nizozemska se ponaša s 66.665 javnimi polnilnimi točkami, v Franciji jih je 45.751, v Nemčiji pa 44.538. Znatno manj, le 13.073, jih je v Italiji, na Švedskem pa komaj 10.370.  

Na repu lestvice so Ciper, Malta, Bolgarija, Grčija in Romunija, ki ne dosegajo mejnika 500 javnih polnilnic za električna vozila. Slovenija se z okoli 700 polnilnicami uvršča komaj kaj višje.

V letu 2020 se je prodaja električnih vozil v Evropi povečala za 89 odstotkov, vendar bi lahko neenakomerna razporeditev infrastrukture ta trend upočasnila. Po izračunih ACEA bi morala Evropska unija namestiti 6 milijonov javnih polnilnic, da bi dosegla cilj prepolovitve sedanje količine izpustov CO2 do leta 2030. Trenutno je polnilnic okoli četrt milijona.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
Uros33
Zanimive so tri stvari. Prva, ko je pred časom prišlo v Nemciji do izpada vetrnic so takoj povecali proizvodnjo v termo elektrarnah. Kot drugo je Norveška, ki ima najvecji delez EV vozil, na drugi strani pa bodo do leta 2024 povecali crpanje nafte za 19%. In tretje, v Nemciji in Avstriji imajo velike tezave z obvladovanjem grmičevja med AC pasovi, ker le to nenormalno raste, čeprav so "šopane" s CO2 z obeh strani. In zdaj se vprašajmo kdo je tukaj nor. O fotosintezi smo se učili mislim da nekje v 4. razredu OŠ.
13.7.2021 9:53:04
shark911
Narobe si definiral "čeprav so šopane s CO2"....pravilno bi bilo "rastejo ravno zaradi tega,ker so šopane s CO2"....
13.7.2021 11:53:06
skrivo
Ves ta folk, ki ureja ne vem kaj že, nima pojma o pojmu kako je v praksi. V društvu DEMS smo že pred nekaj leti analizirali Slovenijo, ki je seveda relativno majhna, in prišli do zaključka, da ko bodo avti imeli 300km+ dosega z enim polnjenjem, skoraj nihče več ne bo potreboval počasnih (množičnih) javnih polnilnic, ker bo polnjenje doma čez noč zadostovalo za celodnevne potrebe po avtu. In sedaj smo tu. Ko so pri Petrolu začeli zaračunavati polnjenje, kar naenkrat ni bilo več nobene potrebe po javnem polnjenju. Švedska nima skoraj nič javnih polnilnic glede na velikost in veliko električarjev in vsi se furajo. Ljudje smo kamot in če je dometa dovolj, dajte mi povedat kdo bo vlačil kabel, se jebal z aktivacijo dragega polnjenja, če pa je domače polnjenje enostavnejše in 3x cenejše? Nihče. Kar se tiče javnih polnilnic, je/bo potreba v večini po ultra hitrih ob avtocestah, kjer se furaš daleč in bi rad hitro nekam prišel in rabiš pač hitro polnjenje. Tako je v praksi in Bruselski "strategi" o praksi pač pojma nimajo.
13.7.2021 23:07:08
Aichi
Tvoja teorija ima veliko luknjo - velik del ljudi ne živi v hišah kot je tvoja, ampak blokih.
14.7.2021 3:45:35
klemens
Aichi ima prav, večina nas nima niti zagotovljenega parkinga okoli blokov, stolpnic. 90% LJ realnosti. Tudi nič se ne dela na tem, da bi imeli po 30 letih, ko se je povečalo število vozil, vsaj urejene parkinge, tako da je polnjenje verjetno še dlje stran.
14.7.2021 8:23:53
skrivo
Drži kar sta napisala, vendar v SLO več ljudi živi v hišah kot blokih. To s parkirnimi mesti je sranje, drži, v bistvu nimaš kam parkirat avta pri starih blokih (skoraj bolje, da ga ne bi imel), ampak kjer folk ima parkirno mesto in je le to celo pod streho, se avto da tudi polnit, če ti sostanovalci dovolijo napeljati kabel iz lastnega števca: iz prakse članov društva DEMS je taktika sledeča: ven prideš s prošnjo, da bi imel pti svojem parkirnem mestu štrom za potrebe sesanja avta, poliranja avta, dodatna razsvetljava,... in s tem po navadi nima nihče težav; potem pa seveda mirno avto filaš s prenosno polnilno postajo, da stenska ne bi komu šla preveč v nos - ne smeš pa povedat, da bi avto filal in se poceni vozil, ker potem iz navoščljivosti zagotovo eden ne bo dal soglasja.
14.7.2021 14:13:38
Aichi
Skrivo, tud novi bloki so povsem neurejeni, tako da ti ta teorija nikoli ne bo pila vode in ko si pri vlečenju kablov, si na istem kot delanju neobstoječe infrastrukture. V 10 let strem bloku imamo 3 nadstropja pod zemljo brez možnosti - celo dve tesli stojita not, nisem pa še vprašal, kje polnijo
14.7.2021 15:30:32
skrivo
Aichi, žal imamo tudi nove bloke z neelektrificiranimi parkirnimi prostori. Brez možnosti nisi, kabel napeljati, vmes prevrtati 2m zid, je mačji kašelj napram dobiti soglasje od sostanovalcev. To niti ni stran vržen denar, ker je tako stanovanje več vredno, za marsikoga celo veliko več vredno. Se pa da, vse se da, kar nekaj zagretih EV lastnikov si je v garažnih hišah pod bloki uspelo štrom potegnit z uporabo zgoraj opisane taktike.
14.7.2021 21:07:40
matt0
In evo, ključno besedo "zagreti lastniki EV-jev". Tile bodo polnjenje uredili pa če se kar preselijo drugam, 99.7% ostalih voznikov pa nima časa za te zafrkancije pridobivanja soglasij (kar niti ni realno na veliko blokih , saj so parkingi ponekod tudi precej daleč od vhoda v blok ali pa celo niso lastniški, kam pa potem s kablom? ) V glavnem EV-ji predstavljajo veliko ovinkov za eno zelo slabo bližnjico za velik delež prebivalstva tudi v Sloveniji, kaj šele kje drugje.
14.7.2021 21:20:56
spartan
Hmmmm....to je skoraj eko fasizem, da se tako izrazim. Kako bo to slo skozi, ne vem...slisi se utopicno. Kot se slisi utopicen program iz Bruslja o zelenih tehnologijah. Najboljse, da se vrnemo v jame.
14.7.2021 23:26:56
spartan
Fit to 55 je skropucalo....EU namrec predpisuje tehnologije, namesto da bi namenila denar za inovacije. Tako se ne bo nikamor prislo...industrija bo odmrla oz. postala predraga za trg. Razen ce se vsi spremenimo v amise (ker zelenih delovnih mest ne bo dovolj za vse), zadeva ne bo delovala.
14.7.2021 23:38:08
klemens
Tudi sam sem mnenja, da gre za eko fašizem. Papir prenese vse, politika v rokah koncernov bo spisala zakone, ali boš kupil EL vozilo, ali pa kazni. Ne boš smel recimo v center mesta itn. Na koncu pod črto gre samo za povečevanje potrošništva in nič drugega.
15.7.2021 8:13:00
skrivo
Imate kr prav. Spadam k zagretim EV pionirjem, vem pa tudi kaj je realno in kaj ni. EU ga serje, da glava boli. Zadnja pogruntavščina, ki bo ceno štroma (in posledično čisto vseh dobrin) podražila so CO2 kuponi, ki jih morajo termoelektrarne kupovati in ker švabi zapirajo jedrske in kurijo premog, bo cena štroma zelo kmalu tudi na položnicah višja, pa EVji še sploh na nič ne vplivajo (premalo jih je). Imeti EV danes ali jutri, če živiš v hiši ni noben problem, mačji kašelj. Za blokarje, pa bo domače polnjenje predstavljalo neskončen problem. Zaradi teh dejstev bodo vse te napovedane ukrepe morali omiliti oz. jih zavleči še za nekaj 10 let, ker to kar sedaj kvasijo v demokraciji ni izvedljivo pa če se vsi na trepalnice postavimo.
15.7.2021 23:42:25

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija