Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Najbolj nenavaden avto na naših cestah
Novosti   |   Slovenska premiera: Hyundai Ioniq 5
Najbolj nenavaden avto na naših cestah
Pri Hyundaiju bodo s 15.oktobrom dosegli nekakšno prelomnico v prodajnem smislu, saj v prodajne salone po Sloveniji uradno pripeljejo prvi primerki novega modela električno gnane družine Ioniq. S številko 5 sem nam predstavlja nekakšen družinski avto, ki najbližje tekmece vidi v Škodi Enyaqu in Volkswagnu ID.4.
Peter Pirkovič Peter Pirkovič
30. september 2021 | 13:15:00

cenik.pdf

Pri Ioniqu 5 se zdi, kot, da bi čas zavrtel za dobrih dvajset let naprej. Če pobrskam po spominu je bila podobna zgodba spisana pred 20 leti, ko je Renault na ceste poslal model Avantime. Takrat smo se čudili obliki tistega avtomobila, podobno kot se bomo zdaj nekaj časa obračali in občudovali novega Ioniqa 5. Gre za prvi model družine Ioniq, kjer v prihodnje sledijo še vsaj še dva oziroma trije modeli večjih dimenzij.

 

Ioniq 5 je izdelan na najnovejši Hyundai-Kia platformi E-GMP za električna vozila, ki mu prinaša možnost hitrega polnjenja, vgradnjo zmogljivih pogonov, baterij in možnost štirikolesnega pogona. Pri Hyundaiju so se pohvalili, da so ideje za drzno obliko črpali iz modela, ki je danes star 31 let. To je model Pony. Oblikovalci so električnemu novincu skladno z aktualnimi hišnimi smernicami uspeli sestaviti zelo moderen videz, prepleten z LED svetili, hkrati pa ta postavlja nove mejnike tudi na področju dimenzij. Avto v dolžino meri 4,64 metra, na drugi strani pa izstopa razdalja medosja – natanko 3 metre. To se seveda še kako pozna v potniški kabini, a Korejci še največkrat ponavljajo, da je to zato, ker so želeli maksimalno izkoristiti prostor za baterije med sprednjo in zadnjo osjo.

Ioniq 5 je pri nas na voljo z dvema baterijama različne kapacitete. Osnovna s kapaciteto 58,2 kWh omogoča doseg do največ 384 km, medtem ko različica z vgrajeno zmogljivejšo 72,6 kWh baterijo prevozi tudi do 481 km. To so vrednosti na papirju, ki se delno znižujejo v primeru, da je Ioniq5 opremljen z dvema elektromotorjema oziroma s štirikolesnim pogonom. V osnovi ima ta pogon speljan na zadnji par koles. V primeru šibkejše baterije bo motor na zadnji osi razvijal 125 kilovatov moči, v paru pa bo skupna moč znašala 160 kilovatov. Pri 72,6 kWh bateriji bo pri različici s pogonom na en kolesni par na voljo 160 kW, pri verziji s štirikolesnim pogonom pa kar 225 kW in 605 Nm navora. Vgrajen 800-voltni sistem mu omogoča izredno hitro polnjenje baterij. Najvišja hitrost polnjenja tako znaša 232 kW, kar pomeni, da polnjenje od 10 do 80 odstotkov poteka pičlih 18 minut. Jasno, baterije Ioniqa 5 je kakopak možno polniti tudi na manj zmogljivih polnilnicah ali na domači vtičnici. 

Potniška kabina v prvi vrsti prepričuje s prostornostjo in funkcionalnostjo. Tri metre dolga medosna razdalja prinaša zares veliko prostora za potnike na zadnji klopi in potnika na sprednjih dveh sedežih, ki sta dodatno opremljena še s počivalniki za noge. Med posebnosti velja omeniti pomično sredinsko konzolo, pa dva 12-palčna zaslona za voznika in dve običajni 220-voltni vtičnici za potrebe priklopa računalnika, TV-ja ali manjše električne pečice. Hyundaijevi mojstri so poskrbeli, da je Ioniq5 ustvarjen ne samo, da prejema energijo, ampak da jo tudi ponuja zunanjim uporabnikom. To omogoča funkcija Vehicle 2 Load (V2L) lahko zagotovi do 3,6 kW moči. Še ena takšna vtičnica je na voljo tudi na zunanjem delu, a mora pred uporabo lastnik vozila dokupiti poseben adapter. Prtljažnik v zadnjem delu vozila meri najmanj 527 litrov in ga možno povečati na skoraj 1600 litrov, pod sprednjim pokrovom pa je na voljo manjši 24- oziroma 57-litrski odlagalni prostor (razlika med dvokolesno in štirikolesno gnano verzijo). Tudi Ioniq 5 ponuja možnost vgradnje vlečne kljuke. Pri osnovni verziji je meja vleke prikolice pri 750 kilogramih, pri štirikolesno gnani verziji pa se ta meja dvigne na 1600 kilogramov.

Največji izziv slovenskega zastopnika v prihodnjih mesecih bo dobava teh vozil iz korejske tovarne. Tako kot vsi drugi proizvajalci se tudi Korejci soočajo s pomanjkanjem polprevodnikov. A ne glede na razmere, so prepričani, da bi letos na slovenske ceste vseeno lahko poslali trideset primerkov Ioniqa 5. Cena zanj se prične pri 43.500€, v katerega ni vključena subvencija 4500€, medtem ko je cena za zmogljivejšo baterijo le tri tisočake višja. Več v priloženem ceniku. 

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
Škoda, toliko še nisem pripravljen odštet za katerikoli avto.
30.9.2021 14:07:14
shark911
Tehnično nič ne rečem,ampak oblikovno je pa tole (za tak denar,ki ga zahtevajo za njega) tako grda škatla,da ni za nikamor...sem mislil da mi bo v živo všeč,pa je isto kot po slikah - sprednji del je recimo še sprejemljiv,zadek je pa katastrofa,kaj tako brezveznega redko vidiš...nič boljši ni v notranjosti...
30.9.2021 16:39:17
rovokopac
Postavite ceno 15k€ pa se bomo pogovarjali. Vse kar je čez, je samo ekspirimintiranje z možnimi kupci.
30.9.2021 17:43:36
odbiti_val
Za ta gnar mam pa rajši yaris GR.
30.9.2021 20:18:12
jjs
Ta hip je tole v mojih očeh vsaj na slikah vrhunski dizajn in potrditev, kam so prebežali najboljši evropski dizajnerji. Lahko da se motim in bom razočaran, ko ga bom videl v živo. Ampak z Avantimom ga res ni mogoče primerjati. Ta je bil, dajmo reči, bolj neka ekshibicija, odgovor na vprašanje, ki ga nihče ni zastavil. Medtem je tole zasnovano po zdravi kmečki pameti in ob tem lepo oblikovano. Baje je škatla v resnici veliko večja, kot deluje na slikah, tako da je višja raven cene do neke mere upravičena. Moram pa ga najprej pogledat v živo in ga sprobat.
30.9.2021 21:04:11
klemens
Vsak dan jih videvam na šleperjih. Zaenkrat mi je všeč retro spectrum, commodore stil. Ne razumem, zakaj so tako brezvezen volan vgradili. Cena, jah, je visoka, ampak se mi zdi vseeno bolj sprejemljiva kot pri nemški konkurenci (sveti trojici). Čez leto in pol, če cena ostane enaka, bom pa ob tej inflaciji lahko zapisal, no mogoče pa bi...
30.9.2021 22:06:36
skrivo
Tole je s tehničnega vidika daleč pred vsrm kar imajo Nemci za ponudit. Drugače pa avto deluje lično, a v resnici je res velika škatla. Cena: glede na to kako tehniko ima, sem mislil, da ga bodo bolj zasolili.
30.9.2021 22:21:20
Joker
Mislim, da sta tehnicno tako Mercedes EQS kot BMW IX bolj dovršena, seveda pa sta tudi dražja modela. Predvsem Mercedes.
3.10.2021 19:06:41
KOMPRESOR
Joker absolutno in to na vseh področjih.
3.10.2021 22:04:53
spartan
Mercedes EQS se "najbolj laže" pri porabi elektrike, mislim da je okoli 35 % prekoračitev. Verjetno so testirali v fabriki povsem praznega, ko so merili porabo
4.10.2021 8:46:47

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija