Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Čistokrvni Ferrarijev SUV z V12

Premiera: Ferrari Purosangue

Premiera: Ferrari Purosangue - Čistokrvni Ferrarijev SUV z V12
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
13.9.2022 21:47:00

Kako se časi spreminjajo in avtomobilizem z njimi – še pred leti bi bilo blasfemično sploh omenjati Ferrari in SUV v istem stavku.

Artur Švarc Ferrari

Že kar nekaj let vsi proizvajalci superšportnikov in prestižnih avtomobilov v svoje salone dodajajo križance in SUV, ki predstavljajo velik del prodaje. Začeli so pri Porscheju s Cayennom, svojega imajo pri Lamborghiniju z Urusom, ne manjkajo niti Aston Martin, niti Bentley, še manj Rolls-Royce. Ferrari se je do zadnjega otepal ideje o »terencu«, a na koncu je moral popustiti, čeprav...

Pri Ferrariju so sicer izrecno poudarili, da njihov najnovejši model nima oznake SUV, pač pa je malce višji, malce daljši, malce širši in malce težji športnik. Skratka, SUV. Pri Ferrariju jim je prodajna slika pri konkurenci seveda kristalno jasna in še ko je nekdaj hišni Maserati postregel z Levantejem in Grecalejem, so se nekateri vodilni pri Ferrariju komajda držali za rob mize.

Potem je bil sklenjen kompromis – Purosangue bo avto, ki bo drugačen kot ostali Ferrariji, bo kot SUV, samo da ne bo SUV, ampak namerno ne bo prodajna uspešnica in ne bo dosegal 20 % prodaje ali več kot pri konkurenci, pač pa bo letno na voljo omejena serija. Sprva je bil »Čistokrvni« le oznaka projekta, a se je potem prenesel v ime modela, ki je seveda malce (ali zelo) poseben SUV.

Ferrari ne bi bil Ferrari, če ne bi v svoj prvi… ehm…SUV…vtaknil čisto novi V12 s 533 kW (750 KM) in 716 Nm navora, ki 2,2-tonski zverinici omogoča, da do stotice pospeši v 3,3 sekunde, pri 200 km/h je po 10,6 sekunde, končna hitrost pa presega 310 km/h. Pri 2100 vrtljajih je na voljo že 80 % navora in se vleče navzgor po številčnici z tulečim zvokom, seveda.

Motor poganja vsa štiri kolesa preko 8-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ampak samo do vključno četrte prestave, peta in višje gredo le na zadnji kolesni par, medtem ko je osma prestava v bistvu overdrive za zmanjšanje porabe na avtocestah, medtem ko ima prvih sedem zelo kratka prestavna razmerja.

V dolžino Purosangue meri 4,97 metra, širok je 2,03 metra, visok 1,59 metra, medosna razdalja pa meri 3,02 metra. Prtljažnika je za 473 litrov, rezervoar pa sprejme točno 100 litrov goriva.

Na predstavitvi v Maranellu so se možje izogibali izraza SUV kot hudič križa, Purosangue je športni avto v povsem novem segmentu, le da zanj še ne vedo imena. Gledano od zunaj je Purosangue čudovit GT, ki stoji malce višje. Šef oblikovanja, Flavio Manzini, je svoj izdelek primerjal z Michelangelovimi stvaritvami. Motor je nameščen spredaj, menjalnik pa sedi nad zadnjo osjo.

»Ko smo poslali potencialnim kupcem prve informacije in omenili V12, je povpraševanje eksplodiralo. Ta avto smo naredili, ker so kupci tako želeli. Mnogo jih ima več Ferrarijev in še kak avto za vsakdanjo rabo. In prav za to bo zdaj Purosangue,« je povedal Enrico Galliera, šef marketinga pri Ferrariju.

To je tudi prvi štirisedi in štirivratni Ferrari. Nekoč je že obstajal prototip, vendar do realizacije ni prišlo. Leta 2016 so šefa FCA, Sergia Marchionneja, vprašali, ali obstaja možnost, da bi Ferrari kdaj pripravil SUV in Marchionne je na kratko odgovoril »Preko mojega trupla!«.

No, Marchionne je zdaj že nekaj let na drugem svetu, Ferrari pa ima končno SUV…pardon…težko športno vozilo. Eden od razlogov, da je tak projekt izvedljiv, je aktivno vzmetenje, ki sloni na klasičnih vzmeteh in ne zračnem blaženju, ker je to preprosto prepočasno. Potem posebni elektromotorji zelo hitro prilagajajo vsako od štirih obes na različne pogoje, zato tudi ni potrebe po stabilizatorjih in seveda nagibanja.

Avto ima seveda Ferrarijevsko dolg nos, zadnja vrata pa se odpirajo nazaj, saj so hoteli inženirji ohraniti kar se da kratke previse. Ker to ni SUV, niti klasičen športnik, v avtomobilu tudi ni velikega osrednjega zaslona infotainmenta, je pa zaslon za te potrebe premaknjen pred sovoznika. Infotainment, kolikor ga pač je, tudi nima povezave z internetom, niti nima navigacije, saj bodo štirje potniki, kdorkoli že bo »vodja poti«, za to uporabili pametne mobilnike, tako Ferrari. Edina reč, ki zabode igle v oči opazovalca, so grdi zračniki, ki nekako ne sodijo v lepo zaključeno estetiko notranjosti. No, in voznik ima na voljo velikanski rumeni merilnik hitrosti.

In še cena? V Italiji Purosangue stane 390 tisočakov z vsemi dajatvami, prvi kupci pa ga bodo dobili v drugem četrtletju prihodnjega leta. Celotna proizvodnja za prihodnje leto je že razprodana.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
etilometer 13.9.2022 22:10:02
To je bolano… res kapo dol za suv ..
aichI 13.9.2022 23:07:45
Ni SUV!!!!!
alfafil 13.9.2022 23:18:02
Ni SUV, tudi moj ni, pa vseeno mi ni treba sedeti na tleh. Tole je zame, v fikciji.
jjs 14.9.2022 6:46:06
Kljub z nekaj malega krivde obremenjenemu imenu (naslednji model, ne vem, traktor ali bager, se bo imenoval Veramenteferraritigiuro) je tole videti fenomenalno. Z vseh kotov.
Dež 14.9.2022 7:00:21
Neverjetno, kakšna estetika. Tole pa zasluži Red Dot nagrado. Pa V12, fantje obvladajo posel.
klemens 14.9.2022 10:21:27
Tudi sam se ga ne moram nagledati, prava umetnina.
shark911 14.9.2022 11:00:12
Vrhunska oblika,hudo! (ok,razen armaturke,WTF?). Ampak so pa že patetični s temi omejenimi serijami samo še za neke milijarderje, ki itak ne vedo več kam z denarjem....
odbiti_val 14.9.2022 11:22:43
BAM! To je to! Ta pa bi sedel na moje dvorišče, nižji ne pridejo not.
911 14.9.2022 12:49:21
Po slikah zgleda bistveno krajši in nižji, gre pa za skoraj pet metrov dolg in 1,6 metra visok neSUV
© Copyright 1999-2021 Avtomanija