
BMW zadnje čase buri duhove s spremembami oblikovalskega stila. Najopaznejša je značilna ledvička, ki postaja večja z vsako generacijo, kar mnogim ljubiteljem znamke ni všeč.
Nov stil ledvičk bo v prihodnosti igral pomembno vlogo v oblikovalskem jeziku znamke in pomagal BMW-ju izstopati iz množice, pojasnjuje njihov vodja oblikovanja Domagoj Dukec.
»Če želimo ustvariti nekaj izstopajočega, mora biti prepoznavno in drugačno. Če želimo doseči določen segment kupcev, moramo izstopati. Naš cilj ni ustreči vsem na svetu, radi pa bi ustregli našim kupcem,« utemeljuje Dukec.
Višji podpredsednik oblikovanja skupine BMW Adrian van Hooydonk priznava, da je odziv javnosti včasih brutalen, vendar si BMW zaradi tega ne bo premislil. Prepričan je, da je konflikt običajen, izvira pa iz dejstva, da se lahko znamka pohvali z nekaj zelo uspešnimi modeli v preteklosti.
»Do takšnih stvari pride, kadar je prejšnji proizvod tako uspešen in točno to se je zgodilo v tem primeru,« pojasnjuje. »Če tržnega uspeha ni, pa je potrebno nekaj spremeniti. Za podjetje je to zelo stresna situacija.«
Glavno BMW-jevo vodilo pa je oblikovanje avtomobilov, ki jih bodo ljudje kupili, ker jih bodo želeli, ne pa zgolj potrebovali. Oblikovalca sta tudi opredelila dve glavni skupini kupcev, ki jih želita pritegniti: tako imenovane elegantne ustvarjalce in ekspresivne izvajalce. Prve vidita kot ljudi tradicije, ki so jim všeč BMW-jevi modeli serij 3, 5 in 7, druga skupina pa so navdušenci nad modeli M4 ali X6.




