Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Nesmrtna Alfa, ki je dočakala dve desetletji
Zgodovina   |   Alfa Romeo
Nesmrtna Alfa, ki je dočakala dve desetletji
Alfa je v devetdesetih letih, točneje 1997, lansirala eno svojih največjih uspešnic, model 156 in 1998 še 166.
Artur Švarc
16. oktober 2020 | 7:42:00

Alfa 166 je bila zadnja velika Alfa in admiralska ladja. Zasnovo za naslednico 164 so v Milanu in Torinu imeli na papirju že 1994, vendar je moralo vse skupaj počakati. 1997 je najprej prišla na trg Alfa 156, ki je takoj postala Evropski avto leta in zadnja velika Alfina prodajna uspešnica s skoraj 700 tisoč prodanimi primerki, kar je vsaj za znamko velik uspeh.

Tehnični biser je bila tudi Alfa 166, ki si je platformo delila z Lancio Kappo. 1998 je elegantna Alfa, za katero je stal Valter da Silva prišla na trg, z vrhunskim podvozjem in serijo motorjev, med katerimi so najbolj sijajni V6 Busso, od 2.0 Turbo z 205 KM do 3.0 V6 z 220 KM. Edina napaka, ki so jo Italijani zagrešili, je bil nesorazmerno medel nos z miniaturno masko in še manjšimi lučmi. Stilistični kiks so odpravili s faceliftom 2003, z lučmi v rangu 156 in velikim športnim srcem.

Pod motorni pokrov je prišel še 3,2-litrski Busso z 240 KM, zadnja evolucija Alfinega V6. Ob koncu zgodbe 2007 po dobrih devetih letih, je na ceste zapeljalo 99.607 Alf 166. Ampak kot rečeno, to je devet let, zakaj smo v naslovu omenili dve desetletji?

Kitajski Guangzhou Automobile (GAC) je 2007, ko so Italijani ustavili proizvodnjo, odkupil orodje in platformo. Kitajci so vse do 2018 izdelovali Trumpchi GA5, ki je bil razen oblike v osnovi še vedno Alfa 166. Na isti osnovi so pozneje sestavili še crossover, avtomobile je poganjal Fiatov oziroma Alfin 2-litrski motor, Kitajci pa so pozneje dodali še svoje.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
spartan
To je bil stroj...
16.10.2020 7:59:19
7even77
Vedno mi je bil sicer ljubši "popravljen" oziroma FL model 2002/2003, sploh zaradi prednjih luči. Na tako velikem avtu so bile sprva docela premajhne.
16.10.2020 9:48:59
alfafil
Meni je vseeno prva verzija bolj pri srcu. To ni bil kiks, ampak, drzna poteza.
16.10.2020 10:01:48
MaStr
Tudi meni sprva PFL verzija zaradi omenjenega ni bila najbolj všeč. Danes pa veliko bolj kot FL. Pač nekaj svojega in izstopajočega, tako kot alfa zna ...
16.10.2020 10:35:24
7even77
Seveda, smo si v percepcijah pač raznoliki. Meni se je FL izvedba, glede na prvo generacijo, tako zdela le še BOLJ dodelana.
16.10.2020 10:51:44
etilometer
Ja brat jo je mel 166 2.0 v6 turbo takrat bolan stroj...je pa alfa res nesmrtna kolk modelov sedaj premore. Se pa obetajo boljši časi glede lansiranja novih modelov. Je pa tudi res da sta tako kot giulia in stelvio vrhunska vozila sploh v verziji qv. Ta teden so stelvi qv 2020 Nemci proglasili za najboljši SUV že 2x tudi 2018 je bila. Po letu 2021 ko bosta prišla poleg Tonale in b SUV se prenova stelvio giulia z vsem kar mora imeti avto za 50.000€ bo dejansko avto brez napak. Od lepote do hibridov do matric žarometov do digitalizacije in asistencnih sistemov...
16.10.2020 11:36:02
shark911
Jaz sem imel 166-ko 2.0 turbo...zanimivo,da je bila precej udobna in mehka za tak kao športen avto,je bila pa konkretno žejna,pod 10 litrov je praktično nisi spravil,tam okoli 12 do 14 se je vrtela cifra...pa nonstop neke težave z elektroniko (podobna zgodba kot pri Dedri integrale...)
16.10.2020 11:53:01
matt0
Tudi meni prva verzija.. brezčasna
16.10.2020 11:58:28
spartan
Sem imel 2.0 TS....FL varianto. Malo je olje imela rada, to pa je vse Luksuz pa za tiste čase na kubik.
16.10.2020 12:27:01
Lovro7
Etilometer, s tvojih prstov v božja ušesa!
16.10.2020 12:34:04
pero666
Imam srebrno PFL 3.0 V6. Tudi meni je PFL verzija lepša. Po 18 letih je še vedno lepa, usnje nikjer nič potrgano/razpokano, kakšnih posebih večjih težav nisem mel, pa jo mam že preko 8 let. Nikakor pa to ni avto, da se poceni voziš. Deli in servisi so dragi, podvozje je zelo kompleksno, ksenonke svetijo kot lanterne, ključavnice 150 eur/kos crkujejo kot po tekočem traku, velik servis je velik v vseh pogledih. Ni ravno za tiste, ki razmišljajo o menjavi dvomasnega za enomasni.... Ampak busso odtehta vse. Pri tem motorju zvok prihaja od motorja in ne izpuha...in res je božanski. Tiho mirno in uglajeno, ravno toliko tako da naznani da ni plebejski I4, v višjih obratih pokaže svoj pravi karakter ki postavi kocine pokonci tudi brezbrižnim in ekološko osveščenim, ampak zadrži uglajenost in ni pobalinski. Lega je za tiste čase fenomenalna, zelo udobna a hkrati tudi športna. Ena dobra primerjava z BMW foruma pred leti o razliki med E39 in 166. E39: Prijetna lepa ženska, ne pije, ne kadi, redno telovadi, hodi v službo 166: Huda bejba za pop... pije, kadi, ponočuje, ima občasne slabe razvade Zaključek: prva je za oženit, druga pa za f...t
16.10.2020 12:58:33
jjs
Oblika 156 lepa na prvo žogo...166 na drugo! Zato pa je 166 toliko bolj brezčasna. Ko bodo leta 2120 arheologi našli primerek 166, bo to še vedno umetnina. Ne morem pa se odločiti med PFL in FL. 166 je diskretno ploščata in tak je tudi nos PFL s scudettom vred. Tu poglobljen scudetto FL ne paše najbolj zraven. Ali pa morda ja, tako kot Rosemeyerjeva maska na Audi, kaj vem... Znotraj sem definitivno za PFL, saj se volan konkavne oblike znatno lepše prilega notranjosti kot pa poznejši konveksni iz 147.
16.10.2020 13:49:12
7even77
Hja, @jjs... Nekako v tej smeri je bilo usmerjeno tudi moje razmišljanje, le da nisem tako poglobljeno pretipkal misli v tale okvirček. Vsekakor je pa to Alfa, vredna svojih Prednic. Niti ni tako pomembno -P ali -FL.
16.10.2020 16:46:18
jurica
Sem peljal 2.5 Busso V6 in 3.2 Busso V6 Jo pogledaš podatke 190 in 240KM rečeš saj ni tok velik, ko pa jih voziš je pa občutek kot da jih je še vsaj 30-40 več. Res motor prve klase da o zvoku ne izgubljam besed.
16.10.2020 22:32:49
jjs
Jurica, hvala, da me spomniš na to, kaj vse sem zamudil.... jaz sem od Alf vozil 33 bencinarja, od tam naprej pa, che cazzo, same dizle (ne po svoji želji): 156 JTD, 159 1.9JTDm, 166 2.4JTD. OK, kratek čas eno Brero (petvaljno. 2.4?). tako da ja, bialbero in Busso sta šla (žal) mimo mene, tell me more about. A ja, glede 166 si poglejte https://www.youtube.com/watch?v=nDvCxHVkl7c
16.10.2020 23:07:11

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija