Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...

Fizični gumbi so enostavnejši in varnejši od zaslona na dotik

Raziskava

Raziskava - Fizični gumbi so enostavnejši in varnejši od zaslona na dotik
Sledi nam na
  
Deli zgodbo na
22.8.2022 0:12:00

Fizične gumbe v avtomobilih vse bolj izpodrivajo digitalni ukazi na infotainmentu, kar mnoge voznike moti, lahko pa predstavlja tudi nevarnost.

Urša Prosenjak

Švedski Vi Bilagare je primerjal zaslone na dotik v enajstih vozilih in klasične gumbe v Volvu V70 iz leta 2005, da bi ugotovil, kaj je lažje uporabljati. K sodelovanju so povabili voznike, ki so morali na vseh vozilih izvesti določene operacije. Morali so vključiti gretje sedežev, povečati temperaturo v kabini za 2 stopinji in zagnati odmrzovanje, nato so morali vključiti radio in poiskati določene postaje, morali so še resetirati potovalni računalnik, nazadnje pa so morali še znižati osvetlitev instrumentne plošče na najnižjo raven.

Izmerili so čas, ki so ga vozniki potrebovali, da so vse to izvedli, pa tudi razdaljo, ki so jo medtem prevozili.

V 17 let starem Volvu so vozniki naloge opravili v 10 sekundah. Pri hitrosti 110 km/h so medtem prevozili 300 metrov.

V sodobnih avtomobilih je šlo precej počasneje. Le v dveh vozilih so bili vozniki manj kot 10 sekund počasnejši kot v Volvu, najslabše pa je bilo v modelu MG Marvel R, kjer je voznik potreboval 44,9 sekunde za vse naloge, medtem pa je prevozil 1,3 kilometra. Z rezultatom sta se Volvu V70 še najbolj približala Volvo C40 in Dacia Sandero s časoma 13,7 in 13,5 sekunde. Za to je sicer deloma zaslužna tudi precejšnja skromnost funkcij. Med najzapletenejšimi za upravljanje je bil namreč BMW iX, v katerem je voznik potreboval kar 30,4 sekunde, čeprav vsebuje kombinacijo fizičnih gumbov in digitalnih ukazov.

Povprečen čas, ki so ga vozniki porabili za upravljanje funkcij v vozilih z zasloni na dotik, je bil 24,7 sekunde, kar je skoraj 2,5-krat toliko kot v analognem avtu. Pri tem moramo opozoriti na dejstvo, da čas upravljanja z nastavitvami ogrevanja in radia pomeni čas, ko voznik pogled in pozornost namesto na cesto usmerja drugam.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
ripmork 22.8.2022 0:36:54
Skratka; nekaj, na kar je dizajnerska stroka opozarjala že zadnje desetletje Sam so zasloni na dotik trendy, pa še izvedba cenejša od fizičnih gumbov, ergo večji dobiček. No, nekateri znajo očitno še vedno naredit boljšo kombinacijo fizičnega in digitalnega od drugih. Me ne preseneča, da je Volvo visoko na lestvici.
jjs 22.8.2022 7:26:36
Problem je prirast števila funkcij. Tu poleg tistih manj potrebnih mislim na navigacijo. Ta zase pač terja precej velik zaslon, ki odžira prostor drugim elementom. In ja, Volvo S60 ali S80 iz leta 2005 ali starejša BMW E12 in E21 na povsem obvladljiv način nudijo toliko funkcij, kot jih običajni smrtnik v avtu potrebuje. Dokler nekam ne odpotuje. Potem pa mora TomTom lepiti na šipo, kar tudi ni prav varno. Sam imam občutek, da ne gre le za podpiranje lenobe, danes je dejansko težko najti določen naslov brez navigacije.
Dež 22.8.2022 9:22:21
Kar nujno potrebuješ med vožnjo naj bo na gumbih (npr. temperatura v kabini), tisto kar vklopiš/izklopiš pred ali po končani vožnji (gretje sedežev npr.), je lahko na displayu. Z možnostjo izklopa z enkratnim pritiskom tipke na začetnem displayu, ki signalizira, da je gretje vklopljeno. In vmesnik mora biti OK. Če ti tipka radio kaže 10 prednastavljenih postaj, sprememba vzame enako časa in pozornosti, kot če to narediš z gumbom. Kakorkoli obrneš, zmernost in zdrava kmečka pamet, pa ni nobenih večjih težav. Video vsebine bi pa prepovedal.
Macolar 22.8.2022 9:42:51
Google maps na telefonu, telefon pa paše ravno med volan in števec. Kar se tega tiče je za mene to vsa umetnost. Grafika je ostra, vokalna navodila pa čista. Me je prav strah dneva ko bo treba kupit moderen avto. Upam da dobra stara in zanesljiva mula zdrži še veliko kilometeov.
© Copyright 1999-2021 Avtomanija