Na naši spletni strani Avtomanija.com uporabljamo piškotke, s katerimi izboljšujemo vašo uporabniško izkušnjo in vam zagotavljamo ustrezne vsebine in oglaševanje. Z nadaljno uporabo naše spletne strani se s tem strinjate.

Nadaljuj...
Slovo velikega O-ja.
Aktualno   |   Robert Opron (1932 – 2021)
Slovo velikega O-ja.
Pred tednom dni se je v 90. letu poslovil Robert Opron, legenda francoskega oblikovanja.
Artur Švarc
3. april 2021 | 18:10:00

Opron se je rodil 22. februarja 1932 v Amiensu v Franciji in je v svoji karieri delal za veliko različnih proizvajalcev, velik del njegovih stvaritev pa se je zapisal med umetnine.

Kot sin francoskega oficirja se je v otroških letih veliko selil po francoskih kolonijah. 1952 se je vrnil v Francijo, kjer je študiral arhitekturo, slikarstvo in kiparstvo. Njegova ljubezen do letalstva in letenja ga je najprej pripeljala v letalsko industrijo, kjer je bil zadolžen za dizajniranje kokpitov. 1958 se je, star 26 let, pridružil Simci, vendar so 1961 oddelek oblikovanja ukinili in Opron je dobil dveletno odpravnino in slabo spisano konkurenčno klavzulo, s katero se je že 1962 pridružil Citroenu.

Pri Simci je najprej zrisal Chambord Presidence V8 za predsednika De Gaulla, 1959 koncept Simca Fulgur kot vizijo za osemdeseta, po njegovi skici pa so kasneje naredili tudi Simco 1100.

1962 je njegova žena v Le Mondu opazila oglas, ki je za pomembno industrijsko skupino iskal izkušenega oblikovalca. Na razgovor je prišel k Flaminiu Bertoniju, očetu Spačka in DS. Ko je ta pogledal njegove skice, jih je vrgel po tleh in jih prebadal s svojo palico. Opron je pobral svoja dela in zasikal Bertoniju, da njegovo obnašanje ni sprejemljivo, Bertoni pa mu je odgovoril, da se mu vseeno zdi zanimiv človek.

Opron je odšel s sestanka in prisegel, da ne bo nikoli delal s takimi ljudmi, tri tedne pozneje je dobil vabilo od Citroena. 1964 je na mestu glavnega oblikovalca nasledil umrlega Bertonija. Med njegovimi zgodnjimi projekti najdemo facelift DS-a. 1967 je Citroen razpisal dizajn za novi srednji avto, kjer se je Opronov Bureau d'Etudes zoperstavil Giugiaru in Italdesignu. Obe ekipi sata pripravili dizajn za spredaj gnan 3- in 5-vratni avto, ki ga poganja bokser. 1970 je Opronov Project G tako postal GS. Zavrnjeni Italdesignov dizajn je namesto Citroena postal Alfasud.

1968 je Citroen odprl nov center v Velizyju, kjer je Opron najprej naredil Ami 8, naslednika Amija 6, prav tako je bil na čelu ekipe, ki je naredila Citroena M35, dvovratni fastback na osnovi Amija 8.

Prvi primerek nove Opronove dobe in njegov najbolj reprezentativni avto je bil SM, njegov najljubši pa je bil CX, ki je 1974 postal naslednik DS.

Ko je Citroen 1974 propadel in je francoska vlada organizirala pripojitev Peugeotu, je Opron zapustil tovarno.

1975 se je preselil k Renaultu. Najprej se je podpisal pod prenovo Alpine A310 z V6 motorjem, med drugimi pa najdemo tudi Renault Fuego, Renault 9 in 11. Opron je sodeloval tudi z drugimi oblikovalci – z Gadinijem sta zasnovala Renault 25, z Italdesignom pa Renault 21 in 19.

1985 je Opron zapustil Renault in se preselil v Fiatov Centro Stile. Tam je zasnoval koncept ES30, ki je debitiral v Ženevi 1989. Reč, narejena na Alfi 75 je potem dobila oznako SZ in RZ za kabrio različico. Avto je izdeloval Zagato. 1992, ko je bil star 60 let, je po Fiatovih pravilih moral v pokoj.

Od 1991 do 2000 je s svojo oblikovalsko svetovalno firmo sodeloval pri Ligierju Due in Dragonfly, vplival pa je tudi na Piaggio in njihove izdelke te dobe.

Robert Opron je umrl 29. marca letos.

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
alfafil
Lepe avte je risal. Eden zlati SM se pogosto pelje po Podravju.
3.4.2021 21:29:01
jjs
Ne vem, koliko je njegov dizajn prispeval k prodajnim številkam (po ogledu originalnega Bertonijevega prototipa "G" bi rekel da kar), h karakterju francoskih avtov nasploh pa ogromno. Njegova DS faze 2 je eden najbolj posrečenih faceliftov v zgodovini, GS in CX pa sigurno najlepši interpretaciji Pininfarinove Aerodinamice. Lepše ne gre. Ali je njegova konverzija Amija 6 v osmico v redu ali ne, je stvar diskusije, meni se zdi, da je naredil, kar je takrat bilo treba. Ja, pa njegov "izum" steklene kupole zadaj je poleg (žal neuspešnega) SM ogromno naredil za Renault, med drugim tudi enega najlepših velikih Renaultov nasploh (in edinega, ki se je +/-prodajal), R25.
4.4.2021 15:26:29

O Avtomaniji

Kontakt z nami

Podportali

© Copyright 1999-2019 Avtomanija